Search This Blog

Thursday, February 17, 2011

SKM Tahap 3 Automotif ILP Kota Kinabalu

Bacth Pertama SKM Tahap 3 (Sesi 1/2011)

Kursus Automotif Institut Latihan Perindusrian Kota Kinabalu telah mula membuat pengambilan kursus pada sesi Julai 2008. Untuk permulaan ini pelajar didedahkan dengan bidang Automotif di peringkat asas mengandungi kemahiran Servis Carburation, Diesel Fuel, Electrical, Perform Engine, Clutch, Braking, Suspension dan lain-lain.

Ketika itu, program Automotif dinamakan program khas yang dijalankan selama 6 bulan sahaja. Bermula pembelajaran sesi Julai 2009 kursus Automotif dilanjutkan dari 6 bulan ke setahun dengan menjalankan persijilan SKM tahap 1 dan 2.

Selain itu juga bahagian Automotif pernah menjalankan SKM tahap 1, 2 dan 3 secara SLDN yang dijalankan bersama 3 syarikat iaitu Sugge Wang Auto Service (Dealer Proton), AR Auto Service (Dealer Suzuki) dan Man & Ken Auto Garage.

Pada tahun ini bagi kemasukan Januari 2011 buat pertama kali kursus Automotif menjalankan kursus SKM tahap 3 secara sistem pentauliahan berterusan. Pelajar akan didedahkan dengan modul Kemahiran Penyeliaan dan teknikal lanjutan yang menggunakan peralatan berteknologi tinggi.

No comments:

Post a Comment